NRD Начало
Четвъртък, 2 Октомври 2025
Начало Тонът на времето Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей
89
Тонът на времето

Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадина преди пожара. Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадина, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините.

| 02 Октомври 2025, 13:03 ч.
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей
Снимка © DFA

Първите месеци на годината бяха изпълнени с ужасяващи заглавия, описващи непоправимите загуби в Алтадина—неинкорпорирана, исторически черна общност в окръг Лос Анджелис, причинени от пожара Ейтън. Въпреки това опустошение, в общността все още съществува оцелял състав от артисти, а тяхната устойчива креативност е в центъра на изложба в Калифорнийския африкански музей (CAAM) в Лос Анджелис. Изложбата, организирана от независимия куратор Доминик Клейтън (Dominique Clayton), носи името "Ода за `Дена: Черни артистични наследия на Алтадина" и използва земя и памет, за да акцентира на жизнеността на поколения черни артисти, които са направили Алтадина свой дом.

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадина преди пожара. Сред снимките са Елтридж Клийвър (Eldridge Cleaver) и семейството му, Рея Робъртс-Джонсън (Rhea Roberts-Johnson) на бал в гимназията, и други ценни моменти от общността. Тази колекция от снимки, макар и носталгична, поставя изложбата в контекста на историята на мястото.

Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. По-нататък, произведения на артисти, свързани с творческата екосистема на Алтадина, включват Чарлз Уайт (Charles White), Бетие Саар (Betye Saar), Доминик Муди (Dominique Moody) и Мартин Симс (Martine Syms). Изложбата предлага силна картина на тихия комфорт и болката в живота на чернокожите американци, представена през призмата на този зелен оазис североизточно от централната част на Лос Анджелис.

Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадина, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините. Стенописът показва, че Алтадина е била убежище и контекстуализира какво е означавала тази общност за много хора.

Работите на Чарлз Уайт, например, са разположени близо до произведения на Ла Монт Уестморланд (La Monte Westmoreland) и Джон Аутърбридж (John Outterbridge), които са били приятели. Клейтън иска "Ода за `Дена" да покаже пълния спектър на артистичните приноси на Алтадина, включително визуални изкуства, музика, филм и литература.

Алтадина, започнала през 40-те години като част от Втората велика миграция, става едно от малкото места в Западните Съединени щати, където черните семейства могат да притежават земя. Това води до развитието на района в средна класа. Алтадина се утвърдява като безопасно убежище за чернокожите, особено за артистите, които намират вдъхновение в околната природа.

Клейтън организира местни отговори, за да подкрепи артистичната общност на Алтадина и да запази творенията им. Тя смята, че това е среда, която е родила творчески ренесанс. Земята е в центъра на произведения от артисти като Американ Артист и Лиз Кримзон (Liz Crimzon), които отдават почит на природната среда на района.

Изложбата представя и произведения, които показват какво е останало във веднъж обичаните пространства. Акварели от Кени Дейвис (Keni Davis) показват преди и след илюстрации на улиците в Алтадина. Клейтън решава да не включва произведения, показващи самия пожар, а вместо това избраните произведения отразяват спомени за Алтадина и проявления на чернокожия американски живот.

Произведението "Просто ми липсваш" от Кристина Куерълс (Christina Quarles) представя абстрактни фигури, които показват парадоксалната природа на идентичността. Джон Аутърбридж (John Outterbridge) представя историческа перспектива с произведението си, което напомня за историята на чернокожия колективизъм.

В изложбата Клейтън е подбрала произведения, които предизвикват междупоколенчески диалог. Произведенията на Кентура Дейвис (Kenturah Davis) и Чарлз Уайт показват вниманието към детайлите на лицата на чернокожите.

В централните произведения на изложбата, "Семейно съкровище" на Доминик Муди, се изразяват цели животи и пътищата, по които са преминали. Клейтън започва проучванията си за изложбата скоро след като пожарите са били овладени, идентифицирайки артисти с исторически връзки към Алтадина.

Изложбата "Ода за `Дена" служи като контейнер за колективната памет, която тази общност носи, и отразява мандата на музея да запазва черната история и култура.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Джейн Фонда (Jane Fonda) отново активира Комитета за Първата поправка, създаден от нейния баща Хенри Фонда (Henry Fonda) в края на 40-те години. Целта на инициативата е да защити с ...
Марая Кери коментира конфликта си с Еминем в шоуто What What Happens Live
Марая Кери (Mariah Carey) коментира наскоро появила се информация относно дългогодишния конфликт с Еминем (Eminem). По време на участие в шоуто What What Happens Live, тя отговори ...
CMAT отложи турнето си заради операция на мъдреци
Ирландската певица CMAT, истинското име на която е Сиара Мери-Алис Томпсън, отложи турнето си в Обединеното кралство. Решението дойде след като тя трябваше да премахне две болезнен ...
Куентин Тарантино обединява Kill Bill филмите в един нов проект
Филмите на Куентин Тарантино "Kill Bill" ще се завърнат в кината, но този път като един комбиниран филм. "Kill Bill: The Whole Bloody Affair" ще бъде пуснат в САЩ от Lionsgate на 5 ...
Луис Томлинсън разказа за вдъхновението от Коста Рика за новия си албум
Луис Томлинсън (Louis Tomlinson) разказа как пътуване за писане на песни в Коста Рика е вдъхновило неговия нов албум "How Did I Get Here?". Бившият член на One Direction планира да ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Изложба на П. Стаф в галерия Дейвид Цвирнер в Ню Йорк предизвиква страх и размисъл за тялото
Изложбата на П. Стаф (P. Staff) в галерия Дейвид Цвирнер (David Zwirner) в Ню Йорк е едно от най-страшните и вълнуващи преживявания в града. Пространството наподобява къща с духове ...
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Джейн Фонда (Jane Fonda) отново активира Комитета за Първата поправка, създаден от нейния баща Хенри Фонда (Henry Fonda) в края на 40-те години. Целта на инициативата е да защити с ...
Марая Кери разочарована от неиздадената песен с Майкъл Джексън
Марая Кери (Mariah Carey) е разочарована, че нейното неиздадено сътрудничество с Майкъл Джексън (Michael Jackson) все още не е публикувано. Поп дивата, която през 1992 година напра ...
Рики Хатън почетен от Oasis на концертите в Уембли
Синът на Рики Хатън (Ricky Hatton) сподели реакцията си на трогателната почит на Oasis към покойния му баща по време на концертите им на стадион Уембли. Легендарният боксьор беше г ...
Александра от Игри на волята преживя шокираща предателство в Резиденцията
Истински кошмар преживя Александра, една от най-обичаните участнички в „Игри на волята“. Въпреки че се чувстваше спокойна и защитена в луксозната Резиденция, съдбата й нанесе жесто ...
Тикер в 15:00 ч.
Изложбата на П. Стаф (P. Staff) в галерия Дейвид Цвирнер (David Zwirner) в Ню Йо ...
Начало Тонът на времето
89
Тонът на времето

Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадина преди пожара. Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадина, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините.

| 02 Октомври 2025, 13:03 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей
Доминик Клейтън организира изложба за черни артистични наследия на Алтадина в Калифорнийския африкански музей
Снимка © DFA

Първите месеци на годината бяха изпълнени с ужасяващи заглавия, описващи непоправимите загуби в Алтадина—неинкорпорирана, исторически черна общност в окръг Лос Анджелис, причинени от пожара Ейтън. Въпреки това опустошение, в общността все още съществува оцелял състав от артисти, а тяхната устойчива креативност е в центъра на изложба в Калифорнийския африкански музей (CAAM) в Лос Анджелис. Изложбата, организирана от независимия куратор Доминик Клейтън (Dominique Clayton), носи името "Ода за `Дена: Черни артистични наследия на Алтадина" и използва земя и памет, за да акцентира на жизнеността на поколения черни артисти, които са направили Алтадина свой дом.

На входа на изложбата има стенопис, пълен с фотографии от живота в Алтадина преди пожара. Сред снимките са Елтридж Клийвър (Eldridge Cleaver) и семейството му, Рея Робъртс-Джонсън (Rhea Roberts-Johnson) на бал в гимназията, и други ценни моменти от общността. Тази колекция от снимки, макар и носталгична, поставя изложбата в контекста на историята на мястото.

Изкуството на три поколения от семейство Дейвис (Davis) е изложено на една стена. По-нататък, произведения на артисти, свързани с творческата екосистема на Алтадина, включват Чарлз Уайт (Charles White), Бетие Саар (Betye Saar), Доминик Муди (Dominique Moody) и Мартин Симс (Martine Syms). Изложбата предлага силна картина на тихия комфорт и болката в живота на чернокожите американци, представена през призмата на този зелен оазис североизточно от централната част на Лос Анджелис.

Клейтън подчертава, че колажът показва какви пълноценни животи са създали жителите на Алтадина, а не толкова разрушението, което вече сме видели по новините. Стенописът показва, че Алтадина е била убежище и контекстуализира какво е означавала тази общност за много хора.

Работите на Чарлз Уайт, например, са разположени близо до произведения на Ла Монт Уестморланд (La Monte Westmoreland) и Джон Аутърбридж (John Outterbridge), които са били приятели. Клейтън иска "Ода за `Дена" да покаже пълния спектър на артистичните приноси на Алтадина, включително визуални изкуства, музика, филм и литература.

Алтадина, започнала през 40-те години като част от Втората велика миграция, става едно от малкото места в Западните Съединени щати, където черните семейства могат да притежават земя. Това води до развитието на района в средна класа. Алтадина се утвърдява като безопасно убежище за чернокожите, особено за артистите, които намират вдъхновение в околната природа.

Клейтън организира местни отговори, за да подкрепи артистичната общност на Алтадина и да запази творенията им. Тя смята, че това е среда, която е родила творчески ренесанс. Земята е в центъра на произведения от артисти като Американ Артист и Лиз Кримзон (Liz Crimzon), които отдават почит на природната среда на района.

Изложбата представя и произведения, които показват какво е останало във веднъж обичаните пространства. Акварели от Кени Дейвис (Keni Davis) показват преди и след илюстрации на улиците в Алтадина. Клейтън решава да не включва произведения, показващи самия пожар, а вместо това избраните произведения отразяват спомени за Алтадина и проявления на чернокожия американски живот.

Произведението "Просто ми липсваш" от Кристина Куерълс (Christina Quarles) представя абстрактни фигури, които показват парадоксалната природа на идентичността. Джон Аутърбридж (John Outterbridge) представя историческа перспектива с произведението си, което напомня за историята на чернокожия колективизъм.

В изложбата Клейтън е подбрала произведения, които предизвикват междупоколенчески диалог. Произведенията на Кентура Дейвис (Kenturah Davis) и Чарлз Уайт показват вниманието към детайлите на лицата на чернокожите.

В централните произведения на изложбата, "Семейно съкровище" на Доминик Муди, се изразяват цели животи и пътищата, по които са преминали. Клейтън започва проучванията си за изложбата скоро след като пожарите са били овладени, идентифицирайки артисти с исторически връзки към Алтадина.

Изложбата "Ода за `Дена" служи като контейнер за колективната памет, която тази общност носи, и отразява мандата на музея да запазва черната история и култура.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Марая Кери коментира конфликта си с Еминем в шоуто What What Happens Live
CMAT отложи турнето си заради операция на мъдреци
Куентин Тарантино обединява Kill Bill филмите в един нов проект
Луис Томлинсън разказа за вдъхновението от Коста Рика за новия си албум
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Октомври
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Творчески отражения
Изложба на П. Стаф в галерия Дейвид Цвирнер в Ню Йорк предизвиква страх и размисъл за тялото
Тонът на времето
Джейн Фонда възражда Комитета за Първата поправка с подкрепата на над 550 звезди
Под прожектора
Марая Кери разочарована от неиздадената песен с Майкъл Джексън
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.